תוכן עניינים

לייעוץ ראשוני השאירו פרטים או חייגו
053-352-4190

חדש באתר

יישור שטח אדמה

יישור שטח אדמה – מכינים את הקרקע

לפני כל פרויקט של בנייה ופיתוח, יש להכין את הקרקע ואת התשתית כדי לאפשר בנייה יציבה ומוצלחת. יישור שטח אדמה הוא השלב הבסיסי והראשוני בתהליך הבנייה, והוא בעל חשיבות רבה להצלחת הפרויקט כולו.

עם אילו מכשירים אנו מיישרים את הקרקע? באילו מקרים צריך לעשות את זה וכמה זה עולה? בואו נחפור קצת ונגלה.

 

יישור שטחי קרקע במחיר הכי זול שיש

יישור אדמה באמצעות בובקט

יישור קרקע לפני בנייה, הקמת בריכה וסלילת כבישים

ניתן להזמין את השירות מהיום להיום

עובדים בכל הארץ

 

להזמנות ופרטים נוספים חייגו:

053-352-4190

 

יישור שטח אדמה

 

יישור שטח אדמה – 3 סיבות טובות ליישור האדמה

1. תשתית חזקה ויציבה – אם אתם רוצים ליהנות מהעוגה הטעימה (ולא להשאיר אותה שלמה), תצטרכו להשקיע בבסיס חזק ויציב שיאפשר לשאר השכבות להישאר במקומן. יישור שטח אדמה מעניק יציבות למבנה כולו, מונע שקיעות, אי יציבות ובעיות בעתיד.

2. נשארים ישרים – אף אחד לא רוצה לרקוד על רצפה עקומה, או לשחות בבריכה שנוטה בשיפוע, ומפלס המים לא מאוזן. כל מבנה נבנה בצורה טובה יותר, כאשר הוא מבוסס על משטח ישר.

3. ניקוז יעיל – ברגע שהאדמה ישרה, כך גם תהליך הניקוז פועל בצורה טובה יותר. אם האדמה לא מספיק ישרה, עלולים להצטבר נוזלים על הקרקע, שיכולים לגרום לנזק במבנה.

 

באילו מקרים צריך ליישר את האדמה?

הקמת בריכת שחייה – יישור אדמה לבריכה מאפשר להכין את הקרקע בחצר או במקום ציבורי, כדי שניתן יהיה להניח או לבנות את הבריכה על פני קרקע יציבה וישרה לחלוטין.

לפני פרויקט בנייה – כל תהליך בנייה מתחיל בשלב הראשוני שלו, הכולל פינוי פסולת קיימת, יישור קרקע ויצירת תשתית חלקה ונקייה.

פרויקט גינון ופיתוח שטחים ציבוריים – למשל, בניית פארק, מגרש משחקים, מגרש ספורט, פינת נוי וסלילת כבישים. לפני שמתחילים בבניית הפרויקט, יש לבצע יישור אדמה, כדי לדאוג לתשתית יציבה וישרה, שגם מעניקה מראה אסתטי ומרשים.

פרויקטים מסחריים ותעשייתיים – נדרשת קרקע יציבה ומפולסת כדי להעניק בסיס יציב וישר לפני כל בנייה של מפעל, מחסן, בניין משרדים, חנויות, מגרשים ועוד.

 

באילו כלים משתמשים ליישור הקרקע?

דחפור – הדחפור הוא כלי הנדסי שימושי ורב עוצמה, שבין תפקידיו המגוונים כמו הזזת עפר, הובלת עצמים כבדים ודחיפת האדמה, הוא גם מיישר הקרקע.

מפלסת – תפקידה של המפלסת, כשמה כן היא, לפלס את השטח על פני הקרקע. המפלסת יכולה לשטח ולהכין דרכי עפר לסלילה, כמו לפני שסוללים כביש חדש.

מיני מחפרון, בובקטמיני מחפרון מזכיר את אחיו הגדולים – הטרקטור והשופל. בובקט או מיני מחפרון אמנם קטן יותר מהכלים הגדולים, אך יש לו יתרון מצוין ואת היכולת להגיע למקומות צרים ונמוכים, שצריכים לעבור יישור חול ואדמה.

 

כך מיישרים את האדמה לפני בנייה ב-5 שלבים:

שלב ראשון – מזמינים אותנו, חברת בובקט SOS, לבחינה ראשונית של המצב בשטח, בדיקת המקומות שאינם ישרים וזקוקים ליישור, מילוי והידוק.

שלב שני – פינוי פסולת מהאדמה עם כלי מכני מתאים, סילוק סלעים, צמחייה, אבנים, חול וכל מה שמפריע לפילוס הקרקע.

שלב שלישי – פיזור חול במקומות המיועדים כדי ליצור שכבה אחידה לאורך כל פני השטח.

שלב רביעי – דחיסת האדמה כדי להבטיח קרקע יציבה, דחוסה, וצפופה בצורה מיטבית.

שלב חמישי – יישור שטח לפני בניה כולל בדיקת השטח בסיום העבודה, וביצוע תיקונים עדינים בצורה ידנית המבטיחים מפלס ישר ואחיד.

 

למה חשוב ליישר את שטח האדמה לפני שבונים בריכה?

מפלס מים ישר – כדי להבטיח שמפלס המים יישאר יציב וישר, שזרימת המים ופיזור חומרי הניקוי בבריכה יתבצעו באופן תקין ואחיד בכל שטחה.

מניעת שקעים – בסיס ישר מבטיח את שלמות מבנה הבריכה, וכן מונע יצירת שקעים ופגיעה במבנה הבריכה.

בסיס בטוח לבנייה – כמו בכל תהליך בנייה, יש חשיבות רבה לבסיס חזק, יציב ואחיד. ברגע שבונים בריכה על משטח חלק ואחיד, זה מגדיל את הסיכוי שהבריכה תחזיק מעמד לאורך שנים רבות.

 

עלויות יישור שטח – כמה זה עולה?

עבודות נפוצות שאנו מבצעים מחיר יישור שטח
יישור שטח האדמה להכנת תשתית בנייה, הקמת מבנה, חפירת בריכות שחייה או למטרת גינון החל מ-20 ₪ למ"ק
מילוי והידוק הקרקע במסגרת תהליך היישור החל מ-180 ₪ למ"ק
יישור שטח לא מפולס, מחיר לפי מטר 20-30 ₪