תוכן עניינים

לייעוץ ראשוני השאירו פרטים או חייגו
053-352-4190

חדש באתר

פינוי פסולת תעשייתית

פינוי פסולת תעשייתית – מפנים בבטחה

פסולת תעשייתית נוצרת בכל סביבה תעשייתית, ויכולה לכלול חומרי גלם שונים, מחומרים פשוטים ועד למסוכנים. באזורי תעשייה ובסביבת מחסני יצור יש כמות רבה של פסולת שצריך לפנות, ולכן צריך לדעת איך לבצע את זה בצורה חוקית ובטוחה.

לאן מפנים פסולת תעשייתית ומהם הסוגים הנפוצים? מה כדאי לבדוק לפני וכמה זה צפוי לעלות? ריכזנו את כל המידע המקצועי והרלוונטי.

 

פינוי פסולת תעשייתית באמצעות בובקט

מיון וסיווג נכון של הפסולת התעשייתית

העברת הפסולת לאתר הטמנה או מחזור

אפשרות לפינוי פסולת מסוכנת: כימית, רפואית ועוד

עובדים בכל הארץ

 

להזמנת השירות להיום חייגו:

053-352-4190

 

פינוי פסולת תעשייתית

 

אילו סוגי פסולת תעשייתית נוהגים לפנות?

סוגי פסולת תעשייתית דוגמאות
פסולת יבשה פסולת מוצקה שאינה מכילה חומרים אורגניים: פינוי פסולת עץ, פלסטיק, מתכת, זכוכית, גומי, טקסטיל
פסולת מעורבת שילוב של פסולת רגילה (ניירות, קרטון, אריזות) עם פסולת יבשה
פסולת מסוכנת פסולת המסכנת את האדם והסביבה, כמו חומרים רעילים או דליקים, וכן פסולת רפואית, כימית, חומרים מתפרקים כמו במוצרים אלקטרוניים
פסולת כימית חומרי גלם ושאריות של חומרים כימיים, שעברו תהליך כימי, וכן חומרי נפץ וחומרים נפיצים
פסולת מינרלית חומרים המכילים מינרלים כמו אסבסט, קרקע מזוהמת, חומרי בנייה, חול, חצץ ואבנים

 

לאן בדרך כלל מפנים פסולת תעשייתית?

פינוי של פסולת תעשייתית מצריך ידע וניסיון, ודורש מיון וסיווג מקדים לפי סוג הפסולת ומקום הפינוי המיועד לה. אלו האתרים הנפוצים לפינוי הפסולת:

* אתר מחזור – מיועד לחומרים הניתנים למחזור בתהליך ידידותי התורם לסביבה. למשל: פלסטיק, נייר, מתכת וזכוכית. התהליך כולל מיון ופירוק החומרים בצורה מקצועית ויסודית.

* אתר הטמנה – מתאים לחומרי גלם שאינם ניתנים או מתאימים למחזור, כמו פסולת יבשה. הם מוטמנים באדמה, תוך שאינם מסכנים את הקרקע, מקורות המים והסביבה.

* שריפה – מיועד לחומרים שאינם מתאימים להטמנה באדמה או למחזור, כמו חומרים רפואיים וכימיים. החומרים עוברים תהליך מבוקר של שריפה, תוך שמירה על תקנות הבטיחות.

 

למה חשוב לפנות פסולת תעשייתית בצורה מקצועית ובטוחה?

תהליך פינוי פסולת תעשייתית הוא תהליך מורכב ומוקפד, עוד בשלבי המיון והפרדת החומרים ועד לפינויים במכולות במקום המיועד להם. מאחר והפסולת מכילה שלל חומרים שחלקם גם מסוכנים לאדם ולסביבה, יש לפנות את הפסולת על ידי חברה מקצועית ומנוסה.

חברת בובקט SOS מציעה שירות לפינוי פסולת תעשייתית הכלי המתאים ביותר, מתוך מגוון כלים העומדים לרשותה, כך שתהליך הפינוי יעיל וקצר יותר באופן משמעותי.

 

מה כדאי לבדוק לפני שמפנים פסולת תעשייתית?

√ מיון וסיווג נכון של הפסולת – לפני שמתחילים בתהליך הפינוי, יש לדאוג למיין את הפסולת על פי הקריטריונים והתכונות, ורק אז להפנות אותם למסלול המתאים.

√ פינוי לאתרים המתאימים – לאחר תהליך המיון יש לבחור את היעד אליו מפנים את הפסולת. למשל חומרים ביולוגים המכילים חיידקים ופסולת רפואית, אינם יכולים להתפנות לאתרי מחזור והטמנה.

√ רישיון ותעודות – פינוי פסולת תעשייתית דורש ציוד מתאים, רישיונות והבנת החוק מטעם המשרד להגנת הסביבה.

 

מה נחשב פסולת תעשייתית מסוכנת ואיך מטפלים בה?

סוג הפסולת פירוט איך מטפלים
חומרים כימיים חומרים דליקים, חומרים רעילים או נדיפים יש לפנות את החומרים בצורה מיוחדת, תוך שמירה על תקנות הבטיחות
חומרים רפואיים מבחנות, עזרים רפואיים, תרופות, ציוד רפואי, תרביות, מחטים פינוי על פי תקנות בריאות העם בין אם מדובר בהטמנה או שריפת הפסולת
חומרים ביולוגיים חיידקים, וירוסים, תרביות, פסולת ביולוגית, חומרי מעבדה מיון, שינוע וטיפול בפינוי החומרים על פי הרגולציה, העברתם לפינוי תוך בדיקה שאינם מזהמים את הקרקע או מקורות המים בסביבה

 

כמה עולה לפנות פסולת תעשייתית?

פינוי פסולת תעשייתית דורש ניסיון, ידע ושמירה על תקנות הבטיחות והחוקים. כדי לתמחר את העבודה יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים וביניהם: כמות הפסולת שצריך לפנות, לאיזה אתר מפנים ובאיזה מרחק נסיעה מדובר. אלו הכנות נדרשות לפני ואחרי הפינוי, והאם יש צורך להצטייד באמצעי בטיחות מיוחדים.

טווח המחירים לפינוי פסולת תעשיית עם בובקט צפוי לנוע בסביבות 600-1,000 ₪ בממוצע ליום עבודה, אך המחיר צפוי להשתנות בהתאם לסוג הפינוי ומורכבות העבודה.